Dag 1 Chalon en Champagne naar Troyes - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu Dag 1 Chalon en Champagne naar Troyes - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

Dag 1 Chalon en Champagne naar Troyes

Door: Jack en Frans

Blijf op de hoogte en volg Jack

11 Mei 2018 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

11 mei 2018
Vandaag om 9:30 uur vertrokken na afscheid van Monique en Toos. Als we iets kwijt zijn zullen we het de komende 3 weken zelf moeten zoeken. Voor vertrek lekkernijen gekocht bij de boulangerie. De tocht leidde door een prachtig landschap met veel kleine dorpjes die uitgestorven leken, in elk dorp een grote kerk en een villa voor le maire. We fietsten door de graanschuur van Europa, in ieder dorp graansilo’s van de lokale corporatie.
Verschillende keren gepauzeerd om het inwendige te versterken. Ook fietser Jacques uit Tholen ontmoet, die al een week onderweg was met tent en pannetjes. Wij kiezen voor een comfortabel hotel. In Troyes hebben we de kathedraal bewonderd en daarna ingecheckt. Nog wat statistiek voor de liefhebbers: 106 km en 500 hoogtemeters. Rond 17 uur in het hotel.
Het weer was vandaag fantastisch. Morgen lijkt ook een mooie dag te worden, echter in de middag hebben we waarschijnlijk onze regenkleding nodig. Morgen fietsen we naar Cravant, 20 km voorbij Auxerre.

• 12 Mei 2018 - 20:44

Wendy En Jan-Willem:

Geweldig avontuur pap en Jack! Hopelijk nog niets kwijt geraakt dat mama anders had gezocht