16 mei 2018 van Neuilly-en-Dun naar La Souteraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 16 mei 2018 van Neuilly-en-Dun naar La Souteraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

16 mei 2018 van Neuilly-en-Dun naar La Souteraine

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 Mei 2018 | Frankrijk, La Souterraine

16 mei 2018
Vandaag vertrokken we vanuit ons hotel in Bannegon met een goed gevulde accu. Het plan was om de opgelopen achterstand een beetje in te lopen en maximaal 110 tot 120 km te rijden.
De dag start met een bezoek aan de boulangerie in een plaatsje 20 km voorbij het vertrekpunt. Toen de bakker hoorde van Jack dat we naar Santiago gaan kregen we 2 croissants cadeau. Om 13:00 uur was het tijd voor pauze en gingen we in Montlevicq op terrasje zitten voor een gesloten winkeltje. Al snel kwam Ali opdagen die zorgde voor heerlijke koffie en cola. We kregen van hem enkele Marokkaanse lekkernijen. We hebben een foto van Ali gemaakt. In La Chatre even gesproken met een stel uit Tilburg ook op weg naar Santiago. De vrouw had een e-Bike. Ook een man uit Amsterdam ontmoet.
Rond 17:30 uur was het tijd om te gaan zoeken naar een hotel op booking. Er bleek tot onze schrik weinig beschikbaar op de geplande route. Booking meldde voor verschillende hotels: uitverkocht. Bij het passeren bleek het hotel gesloten. Uiteindelijk noodgedwongen wat verder gefietst dan gepland en terechtgekomen in een kasteelhotel. De kasteelheer was zo vriendelijk om voor ons een om 21:30 uur een speciaal diner te bereiden met veel veel koolhydraten. Dat was nodig, onze accu was helemaal leeg.
Statistiek: 160 km en 1600 hoogtemeters.
Jack heeft de eerste punten binnen van het bergklassement, omdat Frans zijn kansen verspeelde bij sanitaire stops. Desalniettemin zal Frans na verwachting met overmacht bergkoning worden van onze tocht.

• 16 Mei 2018 - 21:53

Ans Ewald:

Geweldig om te horen dat de problemen zijn opgelost! Leuk om te lezen allemaal! welterusten voor nu en morgen weer fris en fruitig van start! Groetjes Ans

• 17 Mei 2018 - 04:22

Diana:

Mooi .op naar de volgende dag...succes maar weer.
    gr Diana

• 17 Mei 2018 - 05:22

Suzanne:

Dat gaat weer super! Leuk dat jullie door de lokalen worden gesuppord. :-)
    Veel plezier met de zevende etappe vandaag! X