21 mei 2018 van Terraube naar Morlaas - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 21 mei 2018 van Terraube naar Morlaas - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

21 mei 2018 van Terraube naar Morlaas

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 Mei 2018 | Frankrijk, Morlaas

21 mei 2018 van Terraube naar Morlaas
Gisteravond zaten we in een compleet huis. Na het maken van het reisverslag viel de stroom uit, de eigenaar was helaas niet te bereiken. We zijn dan ook maar vroeg onder de wol gekropen en hebben de zaklamp van de smartphones gebruikt. In de vroege ochtend stond de eigenaar op de stoep om het probleem op te lossen.
Het was vandaag een pittige fietsdag, 120 km en 1500 hoogtemeters. We zijn om 8:15 vertrokken, onderweg wat boodschappen gedaan en om 12:30 in het plaatsje Montesquiou zoals gebruikelijk in Frankrijk uitgebreid geluncht, een heerlijk 4-gangen menu. Het restaurant zal bomvol.
Onderweg kwamen we een stel uit Breda tegen op de terugweg naar huis vanuit Lourdes. De fietstocht naar Santiago hadden ze al meerdere keren gedaan. Ze wisten ons te vertellen dat de Oostelijke route die wij rijden meer heuvels en bergen bevat dan de westelijke St. Jacobsroute. Mogelijk voordeel is dat wij hierdoor beter voorbereid zijn op de zware Pyreneeën ritten. De man en vrouw uit Breda waren lichtgewichten, daarmee vergeleken is Frans een dikzak.
We hebben onze bidons bijgevuld bij een kerkhof, dit was een tip van een Belg die we hebben ontmoet. Zie ook filmpje.
Op het einde van de rit hadden we steeds het idee dat de stijgingspercentages in onze reisgids te laag zijn.
Het was vandaag zeer zonnig en soms te warm, het laatste uur hebben we in de regen gefietst. We hebben op het eind van de dag de besneeuwde toppen van de Pyreneeën gezien. Om 19:30 aangekomen bij het hotel bleek dit gesloten. Na te hebben gebeld kreeg Jack de voicemail in het Frans met het verzoek om een ander nummer te bellen. Een Fransman in de buurt heeft ons geholpen. Er was i.v.m. 2e Pinksterdag geen restaurant open, we hebben gesmuld van een broodje kebab met 3 flesjes bier. Frans heeft een extra portie frites besteld.

Nu volgt een videofragment uit het dagelijks leven van Jack en Frans op weg naar Santiago.

• 21 Mei 2018 - 20:52

Gerbert:

Wederom prachtig reisverslag .Hoe is het met de benen en de conditie . Jullie merken vast dat het allemaal wat
    handiger gaat en 100 km. niet meer zoveel voorsteld , alleen die bulten die gaan komen dat wordt nog een uitdaging . Op tijd kleiner verzet schakelen zodat het wat makkelijk blijft trappen . doe je best dan komt het goed .Wij geven jullie natuurlijk mentale ondersteuning meer kunnen we niet doen . Geniet van mooie streek en houdoe.

• 22 Mei 2018 - 06:48

Ron:

Zo te lezen gaat het fantastisch, een prachtige ervaring. Is wel genieten om op een rustig tempo door Frankrijk te reizen. Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op jullie :-). Succes de komende dagen.

• 22 Mei 2018 - 11:54

Suzanne: