23 mei 2018 dag 13 van Bedous naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz de la Serós, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 23 mei 2018 dag 13 van Bedous naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz de la Serós, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

23 mei 2018 dag 13 van Bedous naar Santa Cruz

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

23 Mei 2018 | Spanje, Santa Cruz de la Serós

23 mei 2018 van Bedous naar Santa Cruz de la Seros
Vandaag hebben we Frankrijk verlaten na een zware Pyreneeën rit, we hebben de Col du Somport bedwongen, 1640 m hoog. De laatste 8,5 km waren qua zwaarte vergelijkbaar met een overeenkomende afstand van Alpe d’Huez. Onderweg hebben kunnen genieten van het schitterende berglandschap. We zijn om 8:15 vertrokken en waren om 12:15 op de top, 30 km klimmen.
Wat de eerste 30 km in Spanje opviel was dat de route niet liep langs idyllische landweggetjes maar op de vluchtstrook van de provinciale weg. We zagen ook dat in Spanje de wegen minder goed zijn onderhouden dan in Frankrijk.
Twintig km over de grens hebben een flinke kippenbout met frites gegeten. Na 30 km werd de route gelukkig weer geleid over landwegen.
Ook in Spanje moesten we behoorlijk klimmen.
Eenmaal aangekomen in het hotel in een dal, barstte het onweer los, we waren net op tijd binnen.
Gisteren gelogeerd bij Chez Michel, een kok, die voor ons een voortreffelijk 3 gangen diner heeft gemaakt, inclusief de royaal beschikbare heerlijke witte wijn, voor de prijs van € 20.
We moeten er aan wennen dat in Spanje de restaurants pas om 20:30 open gaan.
Statistiek: 97 km en 1860

• 23 Mei 2018 - 20:10

Cees Van Loon:

Met veel plezier heb ik jullie reisverslag gelezen. Heel knap dat jullie dit soort hoge bergen kunnen beklimmen. Ook goed om te lezen dat jullie echt genieten van de omgeving en het vele lekker eten en drinken.
    Goede reis morgen.
    Groetjes van Cees en Marianne.

• 24 Mei 2018 - 06:19

Hans Hettinga:

Mooie route fietsen jullie en over het weer heb je ook niet teklagen. Leuk om te volgen.

• 24 Mei 2018 - 06:19

Hans Hettinga:

• 24 Mei 2018 - 06:25

Rene Van Loon:

Wat een spannende verhalen allemaal. Het lijkt me eng en bovendien niet ongevaarlijk om op de vluchstrook van provinciewegen te fietsen. Ik zou dan, als ik jullie was, altijd een fluoriserend hesje aan doen. Het is een aparte beleving om van het ene land het andere in te fietsen. Je hebt dan immers weer een belangrijk doel bereikt. Qua eten denk ik dat je in Spanje meer keuze hebt dan in Frankrijk, jullie zullen dit beslist zo gaan ervaren.

Geniet van de omgeving en al het lekkere eten.
    Jullie zijn echt top !

Groetjes van René en Tineke van Loon

• 24 Mei 2018 - 17:28

Breukink Gerhard:

Even een berichtje van de meifietsers. Wat fantastisch om te horen dat het jullie zo goed gaat. Wij zijn een aantal dagen geleden op onze eindbestemming gekomen. We nemen nu een aantal dagen rust en gaan dan ons voorbereiden op de Alp DHuzes. Voor ons een prachtige afsluiting van onze tocht. Voor jullie nog heel veel succes. We blijven jullie volgen