24 mei 2018 van Santa Cruz naar Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 24 mei 2018 van Santa Cruz naar Puente la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

24 mei 2018 van Santa Cruz naar Puente la Reina

Door: Jack en Frans

Blijf op de hoogte en volg Jack

24 Mei 2018 | Spanje, Puente la Reina

24 mei 2018 van Santa Cruz de la Seros naar Puente la Reina
Volgens het routeschema zouden we vandaag een redelijk vlakke etappe fietsen, we hadden het hotel dan ook 130 km verderop geboekt. Echter net zoals in Frankrijk is het in Spanje ook heuvelachtig, toch nog 1060 hoogtemeters vandaag. We zijn om 8:45 gestart iets later dan tot nu toe, omdat niet eerder een ontbijt beschikbaar was. Spanje is het land van de sinaasappel, we hadden verse jus d’orange. De luxe boulangerie met een uitgebreid assortiment aan lekkernijen is helaas ingeruild voor de sobere panaderia met hard brood en droge eierkoeken.
De route was vandaag erg gevarieerd. De eerste 10 km langs een drukke en saaie provinciale weg. Daarna kwamen we op rustige goed geasfalteerde landwegen, bijzonder fraai was de route langs het stuwmeer Embalse de Yesa. We hebben een spaghetti Bolognese gegeten in Sanguesa. Na de lunch was de route een grevelpad in een kloof, werkelijk fantastisch mooi. We zullen proberen om de video’s te uploaden. Het grevelpad leidde ook door donkere tunnels, een daarvan was vol met gillende schoolkinderen. Na de kloof verder op mooie maar wel behoorlijk geaccidenteerde landwegen. Een uur voor aankomst betrok de lucht, we hadden weer mazzel, eenmaal binnen begon het flink te regenen.
In het hotel maken we gebruik van een uitgebreid warm en koud buffet, inclusief wijnen en water voor € 13 pp, zo goedkoop hebben we nog niet gegeten.
Statistiek: 130 km en 1060 hoogtemeters. Nog te fietsen ongeveer 800 km. Wij zitten bijna weer op de oorspronkelijke planning, nog 20km verschil.

• 24 Mei 2018 - 19:15

Gert:

Indrukwekkend mooi en knap van jullie. Toch wel jaloers.

• 24 Mei 2018 - 19:19

Henk En Tonny:

Hoi Jack en Frans

Jullie doen het heel erg goed.
    Nog eventjes volhouden, maar dat lukt bij jullie wel.
    Gelezen, dat jullie de inwendige mens goed versterken,
    maar dat is ook wel nodig.
    Mannen, groetjes en veel succes.