Dag 22 1 juni 2018 van Arzua naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu Dag 22 1 juni 2018 van Arzua naar Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

Dag 22 1 juni 2018 van Arzua naar Santiago

Door: Jack en Frans

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 Juni 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 22 1 juni 2018 van Arzua naar Santiago de Compostela.
Vandaag was onze laatste korte etappe naar de eindbestemming Santiago de Compostela, 45 km. Het parcours was wederom geaccidenteerd: 700 hoogtemeters. Het weer was redelijk, weinig zon, licht bewolkt en af en toe een drupje regen. Tegen 12:00 uur kregen we De kathedraal van Santiago in zicht, 15 minuten later na enkele steile klimmetjes was het zover en stonden we op het plein voor de kathedraal met een heel voldaan gevoel en trots op onszelf. In totaal 2200 km gefietst en bijna 25.000 hoogtemeters in 22 dagen. Om dit in perspectief te zetten: gedurende 22 dagen elke dag volgepakt fietsen van Schaik of Berkel-Enschot naar Amsterdam en op deze route ook de Alpe D’Huez beklimmen. Op het plein was het erg druk met toeristen. Al snel kwam een man naar ons toe, dat was Frank Soetens die aanbood om onze fietsen voor € 125 te transporteren naar Nederland. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele foto’s van de trotse fietsers te laten maken. Vervolgens een kleine zoektocht naar ons appartement net buiten het centrum, waar we tot maandagochtend verblijven.
Wij hebben een onvergetelijke fietsvakantie gehad, we hebben genoten van de prachtige landschappen, steden en dorpjes, het lekkere eten, de contacten met passanten en de lokale bevolking en de sportieve prestatie. De tegenslag met de 4 lekke banden van Frans heeft onze planning uiteindelijk niet verstoord. Enige zelfkritiek is op zijn plaats. Frans had bij vertrek reeds de banden moeten laten vernieuwen, dit geldt ook voor de remblokken en meer binnenbanden mee moeten nemen.
Wij willen tot slot onze vrouwen Monique en Toos bedanken, zij waren vanaf het begin enthousiast over ons fietsplan in de wetenschap of het niet duidelijk is of wij over 5 jaar nog in staat zullen zijn tot een dergelijke inspanning. Enkele video’s volgen als het uploaden lukt.

• 01 Juni 2018 - 15:57

Yvonne Bloemers:

Super gedaan mannen - trots op jullie .....ik wil ook ......

• 01 Juni 2018 - 16:33

Gerbert:

mooie prestatie mannen , wat een belevenis , alles goed verlopen , iedere nacht onderdak en geen honger geleden. ben stik jaloers . Ga voorlopig niet met jou fietsen Jack na al die hoogtemeters vlieg jij omhoog bij Groesbeek en Berg en Dal . HaHA .. Tot spoedig ziens . En steek ook voor ons kaarsje op in Santiago . Je bent er nu toch !!!

• 01 Juni 2018 - 16:56

Gerbrant :

Proficiat Jack en Frans. Een fantastische prestatie. We zullen jullie reisverslagen missen. (Nog leuker dan de Avondetappe ) geniet nog van het weekend en goede reis terug.
    Gerbrant en Jeanette

• 01 Juni 2018 - 18:43

Tonny En Henk:

Jack en Frans van harte proficiat. Het bewijs is geleverd: jullie kunnen het. Netjes binnen de planning en mogelijk binnen het budget (???). Geniet dit weekend van de rust en we zien jullie spoedig weer in het Brabantse.

• 01 Juni 2018 - 19:38

Gijs En Annelies:

Proficiat Jack en Frans! Wat een prestatie! Hopelijk kunnen jullie de Botafumeiro zien in de kathedraal, maar dan moeten jullie wel naar de mis en niet naar de kroeg. Groetjes

• 01 Juni 2018 - 21:41

Kiki:

Goed gedaan opa!! Binnenkort gaan wij samen trainen ;)