12 mei 2018 van Troyes naar Cravant - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 12 mei 2018 van Troyes naar Cravant - Reisverslag uit Cravant, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

12 mei 2018 van Troyes naar Cravant

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 Mei 2018 | Frankrijk, Cravant

12 mei 2018
Gisterenavond druk geweest met het vinden van een geschikte accommodatie. Uiteindelijk via Chambres d’hotes App een woning gevonden in Cravant. Telefonisch gereserveerd, was lastig omdat eigenaar geen Engels sprak en wij beperkt Frans.
Vanochtend om 7:00 uur uit de veren. Na een prima ontbijt om 8:30 uur vertrokken. Als eerst de boulangerie bezocht en daarna de supermarkt.
Het was onderweg wederom zeer rustig. De dorpen oogden rijker. Het landschap veranderde van overwegend akkers naar wijnvelden in de Bourgogne. Het plaatsje Chablis zal iedereen aanspreken. Vandaag was het minder vlak, af en toe moest er stevig geklommen worden. We ruim tijd genomen voor pauzes, er was nauwelijks gelegenheid om op terrasjes te zitten.
Het mooie centrum van Auxerre bezocht, was de moeite waard. Daarna via het fietspad van 20 km langs het Canal de Nivernais gefietst naar Cravant. Een beetje het Nederlandse landschap. De grote woning was voor ons een positieve verrassing, o.a. 5 slaapkamers en 2 badkamers. Boodschappen gedaan bij de lokale super en slager en heerlijke spaghetti gemaakt. Er is voldoende over voor een liefhebber morgenvroeg. Vandaag was het uitstekend fietsweer, weinig wind en minder felle zon.
Statistiek: 112 km (5 km verkeerd gereden) en 700 hoogtemeters.
Morgen beloofd helaas een natte dag te worden. Heeft Frans zijn regenkleding niet voor niks gekocht. Wordt vervolgd.

• 12 Mei 2018 - 20:25

Kiki:

Moet ik meer bakkertjes openen in Frankrijk? ;-)
    Veel succes morgen, hopelijk valt het weer mee.
    Liefs

• 12 Mei 2018 - 20:54

Gijs Vos:

Niet teveel verkeerd fietsen (19x5km)= 1 dag te laat aankomen in Santiago.

• 13 Mei 2018 - 05:55

Cees:

Goedemorgen Frans en Jack. Jullie zijn goed bezig met de Tour de Frans(en Jack).
    Maak er vandaag weerveen mooie en sportieve dag van en geniet van het mooie landschap.

• 13 Mei 2018 - 09:47

Gerbert:

Goede bezig mannen . ben voor het moment stikjaloers om ook op de fiets te zitten in het mooie Frankrijk .
    Hoe gaat het met jullie nieuwe fietsen, trapt het een beetje makkelijk en zit je er goed op . geniet ervan en hoop voor jullie op goed weer de komende tijd . Dat maakt alles toch wat vriendelijker . Vergeet niet af en toe een kerkje te bezoeken , per slot van rekening toch bedevaart achtergrond . jaja haha .

• 13 Mei 2018 - 10:31

Joris En Dominique:

Hoi Jack en Frans, volgens mij vermaken jullie je wel. En een paar extra kilometers in de benen kan voor jullie vast geen kwaad... toch?! Succes vandaag en hopelijk vallen de regenbuien mee. Groetjes Joris en Dominique