13 mei 2018 Van Cravant naar Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 13 mei 2018 Van Cravant naar Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

13 mei 2018 Van Cravant naar Vezelay

Door: Jack en Frans

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 Mei 2018 | Frankrijk, Vézelay

13 mei 2018
Vandaag met veel energie gestart in Cravant op een dag met veel motregen. Na ons tradionele bezoek aan de lokale boulangerie in regenoutfit vertrokken. Na een voortvarende start langs het kanaal reed Frans na 25 km lek. De techniek van de nieuwe fiets van Frans bleek wat complexer dan verwacht. Maar goed, na 1 uur zaten we weer op dé fiets. Echter 3 km verder was de achterband weer plat. Dit keer een probleem, geen nieuwe achterband en een onwillige versnellingskabel. De binnenbanden van Jack hebben een ander formaat. Te voet verder naar Vezelay. Ondertussen een hotel geboekt in Vezelay. Er bleek in Vezelay en omgeving geen fietsenmaker. In het hotel zagen we Een groep Nederlanders die we eerder hadden ontmoet in Chalon. Gerard bleek gouden fietsHandjes te hebben en een koffer vol gereedschap. Een waar godsgeschenk. We liggen nu 70 km achter op schema.In de komende week zal blijken of deze acherstand kan worden ingelopen. Morgen zullen in Nevers de binnen- en buitenland worden vernieuwd. Wordt vervolgd

• 13 Mei 2018 - 16:15

Cees:

Wat een pech hebben jullie vandaag. Gelukkig is het probleem opgelost en kunnen jullie morgen met frisse moed verder.

• 13 Mei 2018 - 17:27

Els:

Als de dingen gaan volgens plan, dan heb je een expeditie. Als de dingen gaan op een andere manier heb je een avontuur( Shackleton). Dikke kans dat jullie aan het einde van de rit volleerde mecaniciens zijn.
    Heel veel plezier tijdens jullie tocht. Huub,Carel en Els ( Meifietsers)

• 14 Mei 2018 - 06:12

René Van Loon :

Oei Frans,

Dat is even een tegenavaller. Je denkt toch dat een bandje plakken in 10 minuten voor elkaar is. Maar, laat de moed niet zakken. Vol hoop op weg naar het volgende (dag)doel. !

Nog veel plezier toegwenst et une bonne voyage.

René & Tineke van loon

• 14 Mei 2018 - 08:13

Annelies:

Wat een pech, maar mooi dat jullie op deze manier geholpen zijn. Daar gaat in deze tocht toch ook om. Die "verloren" kilometers maken jullie wel weer goed. ¡Mucho éxito!