15 mei 2018 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 15 mei 2018 - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

15 mei 2018

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 Mei 2018 | Frankrijk, Vézelay

15 mei 2018 van Corbigny naar Bannegon.
Vandaag was voor ons een spannende dag. Zou het lukken om de fiets Frans weer up and running te krijgen? We stonden om 8 uur op de stoep bij de fietsenmaker. De norse eigenaar verzocht ons om rond de klok van 8:30 terug te komen, omdat dan de mecanicien beschikbaar zou zijn. Na enig aandringen mocht de fiets worden achtergelaten. De mecacien bleek daarentegen een vriendelijke en behulpzame man te zijn. hij constateerde dat de velg gelukkig nog in orde was. Het velglint, binnnen- en buitenband moesten worden vervangen. Het probleem met de versnellingen kon worden opgelost mede met behulp van telefonische ondersteuning van De fietsenmaker in Udenhout. Frans wilde de mecacien deelgenoot maken van alle ellende in de afgelopen 2 dagen. Daar bleek de goede man niet echt in geïnteresseerd.
Om 10:15 uur was het dan zover en konden we onze reis voortzetten. Het was vandaag net zoals de afgelopen 2 dagen zwaarbewolkt en druilerig weer, ideaal om te fietsen. We hebben genoten van de mooie Franse natuur en moesten veel klimmen. Last minute geboekt in hotel Le Moulin Le Chameron, een stilte hotel, waar vaak beroemdheden naar zeggen van de receptioniste anoniem verblijven. Het diner was heerlijk, voor Frans te kleine porties en helaas kon geen frites met mayo worden bijbesteld.
Statistiek: 115 km en 800 hoogtemeters.

• 15 Mei 2018 - 19:19

Gert:

Hoi Frans en Jack,
    Tjee wel een moeilijke start van jullie trip maar je moet maar denken misschien heb je alle pech nu gehad.
    Veel succes nog en vergeet niet te genieten.

Gert

• 15 Mei 2018 - 19:32

Henk En Tonny:

Hallo Jack en Frans,
    Goed te lezen dat het er naar uit ziet dat de problemen overwonnen zijn. Voordat jullie een volgende trip plannen, is het misschien verstandig een cursus "Pech Onderweg" te volgen. Wij wensen jullie vanaf nu een mooie voortzetting! Groetjes, Tonny en Henk

• 15 Mei 2018 - 19:38

Cees:

Goed om te lezen dat het vandaag na zoveel tegenslag weer goed is gegaan.
    Groetjes, Cees en Marianne

• 15 Mei 2018 - 19:40

Wendy:

Hoi pap en Jack,

Heel fijn dat de de behulpzame Franse mecanicien het probleem heeft verholpen!!! Wat een opluchting! Haha, 'de goede Fransman was niet geïnteresseerd in het arme lot van Frans'.

Hele goede reis mannen! Hopelijk volgende pitstop met Franse frites en vette mayo:)

Wendy

• 15 Mei 2018 - 20:47

Gerbrant En Lotti :

Hoi Jacky en Frans,
    Top dat jullie samen verder konden gaan en zo te zien op de filmpjes hebben jullie er genoeg lol in. Leuk om jullie reis via de dagelijkse verslagen te volgen. Goeie reis vast voor morgen...geniet er van!

Groetjes Gerbrant en Lotti

• 16 Mei 2018 - 06:29

Kiki:

Goed bezig opa!! Harder schreeuwen om extra eten helpt bij mij altijd prima ;). Papa zegt dat je beter gewoon twee hoofdgerechten kan bestellen.

• 16 Mei 2018 - 09:02

Breukink Gerhard:

Goede morgen Jack en Frans. Wat zijn jullie een doorzetters!! Fijn om te horen dat jullie technische problemen nu ( hopelijk) opgelost zijn. Jammer dat ik jullie niet kon helpen na weer een lekke band. Ik wens jullie een behouden vaart naar Santiago met veel mooi weer en zonder nog meer technisch ongemak. Groet Gerhard ( die met de gouden handjes