31 mei 2018 van Samos naar Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu 31 mei 2018 van Samos naar Arzua - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Jack Ruijters - WaarBenJij.nu

31 mei 2018 van Samos naar Arzua

Door: Frans en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

31 Mei 2018 | Spanje, Arzúa

31 mei 2018 van Samos naar Arzua
Vandaag de voorlaatste etappe van 92 km. Ondanks de niet lange afstand toch veel hoogtemeters: 1625. We zaten gisteren in een kleinschalige accommodatie gerund door een oudere vrouw uit Venezuela en haar Zweedse dochter. Het ontbijt was uit de kunst, zelf gebakken heerlijk bruin brood. Een omelet van eireren van scharrelkippen. Rond 8:30 vertrokken, het was lichtbewolkt en 12 graden. Bij het naderen van Santiago zien we steeds meer wandelaars. Uit de contacten blijkt dat de meesten starten vanuit St. Jean-Pied-de-Port in Zuid-Frankrijk. Volgens ons zijn er duizenden onderweg naar Santiago. De wandelaars zijn mixed, zowel mannen als vrouwen, jong en oud, in groepjes en solo. We hebben gesproken met een stel uit Limburg, een week eerder dan wij vertrokken uit Chalon en Champagne met een e-bike met een reserve accu. Na de lunchpauze om 13:30 begon het te regenen, 18 km lang en steeds harder. We reden langs een drukke provinciale weg op de vluchtstrook, dit was volgens de voorgeschreven route. Dat was niet bepaald een lolletje. Om bij te komen van de koude zijn we in Melide een koffiebar ingedoken. Daarna was het gelukkig droog.
In Galicië is het traject niet bepaald vlak, veel klimmen en dalen.
We hebben lang moeten zoeken naar het hotel, was nieuw en nog niet bekend bij Google Maps en de lokale bevolking. We genieten nu van een lekker biertje: Estrella Galicië.
Morgen wacht een korte slotetappe van 45 km.
Statistiek: 92 km en 1625 hoogtemeters.

• 31 Mei 2018 - 20:53

Gerbrant En Lotti :

Wat een mooie reis hebben jullie achter de rug.
    Een om er nooit meer te vergeten.
    Succes morgen met de laatste kilometers!
    Groetjes

• 31 Mei 2018 - 20:56

Cees Van Loon:

Het was vandaag voor jullie weer een inspannende dag. Met jullie inzet en volharding bereiken jullie morgen het einddoel. Geniet van deze laatste etappe en veel fietsplezier. Groetjes van Marianne en Cees

• 31 Mei 2018 - 21:30

Joris En Dominique :

Na de pech in 't begin is het einde nu toch in zicht. Knappe prestatie!! Ze zeggen altijd dat de laatste loodjes het zwaarst wegen maar met zoveel km in de benen zal Frans vast zeggen dat deze laatste km vast vlot zullen gaan. Succes nog in ieder geval! Geniet er nog van! Groetjes Joris en Dominique

• 31 Mei 2018 - 21:52

Yvonne Bloemers :

Leuk om te lezen iedere keer weer. Maar jullie zijn er bijna. Knappe prestatie . Ben benieuwd naar de verhalen. Jullie eten wel heel veel

• 01 Juni 2018 - 06:02

Jan-Willem En Wendy:

De laatste etappe!!! Heel gaaf avontuur pap. Geniet er nog even van en finish met glans. Heel TROTS op jullie!! Iedere dag weer leuk om jullie reisverslag te lezen. En man, wat eten jullie veel. De hele dag door.
    SUCCES!! Groetjes van ons